Moulin Noir

Oj vilken rolig måndag det här blev. Planen var att sitta och plugga hela dan och bara ta det lugnt på kvällen, men på förmiddagen hörde Lina av sig och sa att jag skulle följa med henne på en galapremiär och det kan man ju inte säga nej till! Det är ju inte varje dag man går på premiär direkt, det var ju första gången för mig. :)  
Först var det mingel och bubbel på Hotel Hilton (där även föreställningen var). Efter ett tag var det dags att gå och ta plats i salongen och Lina tyckte att vi skulle sitta längst fram, i mitten. Själv tyckte jag att vi satt lite farligt till där eftersom jag kände på mig att det kunde vara en föreställning där de tog hjälp av publiken ibland. Så rätt jag hade också! Det hann inte gå lång tid innan det var dags för dem att ta upp två stycken från publiken. Jag tänkte att om jag får gå upp måste Lina ta kort med min mobil. Men så tar de upp både mig och Lina! De ville ha ett kärlekspar på scenen och tydligen såg vi väldigt kärleksfulla ut! Ha ha... En kvinnlig fakir la sig på en spikmatta (alltså inte en sån man själv kan ha hemma för att ligga på ibland, utan en sån med riktiga långa spikar) och vi fick ställa oss på en stol på varsin sida om henne. Sen la de en liten träskiva ovanpå hennes mage och så skulle jag och Lina ställa oss på den! Då ångrade jag att jag tog skor med klackar i kväll! Det var trångt och vingligt men upp kom vi! Där skulle vi kyssas så det blev en liten puss. :) 
Det var ändå roligt att få vara med där uppe, även om jag känner mig lite bortkommen i såna sammanhang där jag inte har nån aning om vad jag ska göra! Många skratt blev det, både på scenen och i publiken. Det var alltså en kvinnlig fakir som bland annat åt krossat glas från en glödlampa, stoppade in svärd (tre stycken samtidigt vid ett tillfälle), en lång ballong och en galge som hon töjde ut i halsen. Sen var det en akrobat som gjorde alla möjliga konster uppe i luften, en trollkarl och en tjej som visste hur hon skulle hantera en piska! 
 
 
Det här var några av de personer som såg mig och Lina pussas för första gången. ;)
Anna Book, Marie Robertson, Josefin Johansson, Ann Westin

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0