Fredag

I dag har jag jobbat igen och det har varit fullt upp även i dag. Jag köpte med mig "självplocksallad" från Hemköp till middag och var hungrig och skulle sätta mig och äta direkt när jag kom hem. Jag började spola vatten för att det skulle bli kallt och så börjar det låta i rören. Jag börjar fundera på om det har blivit något fel när rörmokaren har varit här i dag och fixat vattenläckan och häller snabbt upp vatten i glaset innan jag stänger av kranen. Strax efter ringer det på dörren och det visar sig vara rörmokaren. Han är inte färdig! Jag som trodde det skulle bli klart under dagen när jag jobbade. Stackaren hade kämpat med att få ur vatten ur diskhon i lägenheten under mig och så börjar jag spola vatten så det fylls upp igen! Så nu får jag fortfarande inte spola vatten i köket. Tycker lite synd om rörmokaren som får jobba med det här hela fredagskvällen. Han kom upp igen för en stund sedan och meddelade att han inte var klar och att stoppet (eller vad det nu var) har flyttat sig en våning ner. Jag får väl se om jag kommer att hinna diska i dag. Annars får disken stå över hela helgen eftersom jag åker till Ljusdal tidigt i morgon bitti. Det är inte så mycket, men tillräckligt för att jag skulle vilja få undan det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0