Fredag & lördag

Den här helgen har det varit fullt upp mest hela tiden så jag har inte hunnit blogga nånting. 
I fredags åkte jag in till stan och lunchade med syrran. Sen gick jag och handlade lite. Jag köpte Håkan Hellströms senaste skiva, ett träningslinne på rea, papper till skrivaren och tandborstar. :) Sen åkte jag hem och fixade i ordning mig för kvällen. Caroline var i Stockholm över helgen så hon, jag, Malena, Malin och Tomas (som Caroline bodde hos i helgen) träffades inne i stan. Vi gick först till ett ställe som heter Storstad för något att dricka. Sen gick vi vidare till restaurangen Aqui Tapas & Bar för att äta middag, tapas såklart. :) Det var jättegod mat och ett väldigt trevligt ställe. Det spelades sydamerikansk musik av två killar och ibland även en av servitörerna (som jag tror kan ha varit ägaren). Efter ett tag delades det ut mexikanska hattar, maracas och tamburiner till gästerna och vi fick spela med. :) Jätteroligt var det och alla gäster var glada! Det kändes som jag tänker mig att det brukar vara på restauranger i Sydamerika. Några av gästerna fyllde år och hela restaurangen sjöng för dem. :) 
När vi hade ätit klart gick vi vidare till en bar. Vi skulle gå till Kåken som visade sig vara ett ställe innanför en annan restaurang/bar, men man var tvungen att stå med på gästlista för att komma in så vi fick stanna i den andra baren. Efter en stund åkte vi till Marie Leveau för en drink. Klockan två kände jag mig nöjd och åkte hem.
 
På lördagen låg jag och drog mig länge i sängen och förflyttade mig sen till soffan. :) Till slut tog jag tag i att byta gardiner, eftersom jag fortfarande inte hade hunnit ta ner julgardinerna. Sen var det dags att göra sig i ordning för fest nummer två. Då träffades vi först hos Tomas. Efter ett tag gick vi till en indisk restaurang precis nedanför där han bor, där vi åt en god middag. Sen fortsatte vi med förfestandet hos Tomas innan vi gick vidare till Ljunggrens. När de stängde klockan ett åkte jag hem för att försöka få en god natts sömn. :) 
 
Det var ett par roliga dagar och det är alltid kul att vara samlade, jag, Malena och Caroline. Det händer inte så ofta. Däremot känner jag att man inte är van vid två dagars festande längre!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0