Skolstart

Och så var det måndag i dag och första dagen på vårterminen. Dags att plugga engelska igen och dags att ställa in sig på att prata engelska hela tiden på lektionerna. :) I dag hade vi ett seminarium för en av de kurser jag har valt själv och jag tror att den kan bli intressant. Läraren verkade bra och gruppen som läser kursen verkade också bra. Knappt hälften av gruppen är tjejer från min klass och resten läser andra program. 
Vi blev indelade i mindre grupper för att göra vissa arbeten tillsammans. Framför allt handlar det om att vi ska hitta en varsin artikel om ett specifikt ämne som vi ska presentera framför klassen. Presentationen gör vi tillsammans i gruppen, men varje person ska presentera en varsin artikel. Vid muntliga presentationer är det skönt att ha en bra klass. :) Dessutom är vår grupp först att göra presentationen vilket är skönt för då behöver man inte gå och tänka på det sen. 
Det känns bra att vara i gång med skolan igen och komma in i rutinerna. Framför allt betyder det ju att man är steget närmare att ha ännu en termin avklarad. ;) 
 
Jag måste även berätta att vi har fått betyget på uppsatsen och jag blev väldigt glad över att få ett B! :) Det känns jätteskönt. 

Kommentarer
Postat av: Frida

Grattis till ditt B igen, starkt jobbat Lena! :)

Svar: Tack Frida och grattis själv, också starkt jobbat! :)
Lena

2014-01-27 @ 23:13:38
URL: http://novasagi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0