Baka liten kaka

I går efter jobbet åkte jag till Emma och Jocke för lite fredagsmys. Vi köpte hämtmat och gosade med barnen. Jag fick min första riktiga puss av Vilgot. :D Om drygt en månad är det dop för Disa och jag har fått äran att bli fadder även till henne vilket känns jätteroligt. :)

I dag vaknade jag till klarblå himmel och jag tänkte hinna sola lite. Jag var dock tvungen att åka in till stan för att köpa hårprodukter först eftersom jag kanske inte skulle hinna göra det innan de var slut annars. Jag gick även till Designtorget som hade flyttrea. Mitt fynd blev en bok med recept på eget smågodis. :) Den hade kostat 75 kr men jag fick den för halva priset. 
När jag kom hem igen var det alldeles molnigt så jag satte mig i soffan och läste en stund. Det började till och med att åska. På eftermiddagen bakade jag toffifee brownie muffins. Jag länkar till receptet när jag sitter vid datorn. Sen läste jag lite mer innan jag till slut tog mig ut för en joggingrunda. Det blev min snabbaste runda och dessutom en av mina längsta! Jag har äntligen lyckats öka farten lite efter att ha hållit samma hastighet hela tiden. 
Efter en dusch var det dags att laga middag och det blev en favorit i repris kan man säga. Oxfilé med palsternackspuré. Till efterrätt fick jag äntligen smaka mina muffins och de var väldigt goda! Det är förresten det första jag bakar från Facebookgruppen Kakburken. 
I kväll har jag tittat på Sommarkrysset och filmen Honungsbiets hemliga liv. En mysig och fin film som man både blir glad och ledsen av. Jag betar av mina egna filmer i sommar när det inte finns så mycket att se på tv och jag inte har någon streamingtjänst. Jag tänkte skaffa det till hösten men jag kanske borde göra det nu i stället. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0