Bakning

Då har två dagar till gått och det fortsätter att vara mycket på jobbet. I eftermiddags lugnade det ner sig lite. Det känns skönt att det snart är helg igen. 
I kväll gjorde jag ett nytt försök att baka. Det blev blåbärs- och vit chokladmuffins. Riktigt goda blev de! Nu blir det fika till kollegorna imorgon. :)
Bakningen gick såklart mycket bättre än förra veckan eftersom det blev ett lyckat slutresultat, men det gick inte helt smärtfritt. En sats skulle räcka till 20 muffins men det var tydligen beräknat på mindre formar för jag fick bara ihop drygt tolv stycken, vilket inte hade räckt till alla. Det var bara att göra en halv sats till lite snabbt. Lite för snabbt gick det eftersom jag lyckades stöta till koppen med smält smör när jag skulle ta den ur mikron så jag hällde ut smöret inne i mikron. Lite extra städning blev det. :( 
Det positiva med att göra smet i två omgångar var att det blev mer smet att slicka ur bunken. ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0