Brödbak

Lite bakning hann jag med efter solningen. Det blev nyttigt matbröd som jag oftast bakar när det är dags att fylla frysen med bröd. I kväll har jag annars inte gjort så mycket. Jag tittade på 12 years a slave som var väldigt bra. 

När jag gick till platsen där jag numera går för att sola invigde jag mina nya flip-flops. Det dröjde inte länge förrän jag hade väldigt ont mellan tårna men jag tänkte att jag skulle härda ut hela vägen så jag fortsatte att gå lugnt med dem. När jag kom fram hade jag ett uppfläkt sår mellan tårna på ena foten och en blåsa på andra foten. Som tur var hade jag med andra skor för säkerhets skull som jag tog på mig när jag skulle gå hem. 
Jag förstår inte vad det är för fel på mina fötter, eller hur alla andra verkar kunna gå obekymrat i både flip-flops och ballerinaskor. Jag har köpt många ballerinaskor men fått skavsår av allihop. Ett par flip-flops har jag kunnat använda och gått länge i men de gick ju sönder till slut. Mina fötter verkar vara gjorda för vinter... Sommarskor tycker de då inte om! Jag vill ju kunna använda mina flip-flops som jag köpte men jag kan inte förstå hur jag ska lyckas gå in dem och vänja fötterna vid dem. :(




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0