Eget hittepå

I dag har det återigen varit en väldigt lugn dag på jobbet. Så kommer det nog att vara i någon vecka. När jag kom hem lagade jag en middag som jag hittade på själv och det blev faktiskt väldigt gott. Jag var sugen på att göra en grönsaksgratäng, dels för att göra något vegetariskt för en gång skull och även något som känns lite nyttigare. Jag letade recept på nätet i dag men hittade inget jag fastnade för så då bestämde jag mig för att göra något eget. 
Jag kommer att lägga ut ett recept senare men jag måste nog göra det en gång till för att se om måtten stämmer och för att göra om det lite. Om jag blir nöjd tänkte jag lägga ut mitt första egna recept på kokaihop.se. :) 
Det jag hade i gratängen var i alla fall skivad sötpotatis, squash, broccoli, tomater och mozarella. Sen gjorde jag en sås av crème fraiche, schalottenlök, grönsaksbuljong, tomatpuré och paprikapulver som jag hällde över. Till sist hade jag riven ost på. Jag måste nog testa att göra såsen av grädde i stället för crème fraiche för den blev så tunn. Jag återkommer med ett riktigt recept. :) 

Kommentarer
Postat av: Kristin

Gör den snart! För jag vill ha receptet! ;-D

Svar: Det ska jag försöka att göra! :)
Lena

2014-07-16 @ 23:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0