En varm helg

I går var jag hos Emma och Jocke hela dagen och hade en jättemysig dag. När jag kom dit blev jag bjuden på pannkakslunch. Mums! Sen satt vi ute på altanen i skuggan hela dagen. Jag läste och blåste såpbubblor med Vilgot bland annat. Vi var ute ända till strax efter tio på kvällen och det var riktigt varmt och skönt. På kvällen satt jag, Emma och Jocke ute och pratade, drack lite vin och åt chips. En riktigt bra sommardag helt enkelt tillsammans med de bästa som finns! 
 
I dag har jag varit hemma hela dagen. Jag har suttit och läst ganska mycket, medan det åskade, blixtrade och regnet öste ner utanför. Ett riktigt ordentligt oväder drog över Stockholm och det blev lite läskigt ett tag. Det var såna höga smällar och det lät som om det var precis ovanför huset. Dessutom har jag knappt sett sånt ösregn tidigare. Det hann tydligen bli lite översvämning på vissa vägar. 
Resten av dagen har jag inte gjort så mycket egentligen. Jag håller på att tvätta nu och har även dammsugit lägenheten. Jag är inte så himla sugen på att städa just nu, med över 30 grader i lägenheten, men det måste ju göras. Någon som har ett bra tips på hur man kyler ner lägenheten, förutom med en fläkt? :) 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0