På tåget

Efter många om och men så sitter jag nu på tåget mot Uppsala för att hälsa på min kusin och kusinbarnen. Det är dock 25 minuter kvar innan vi lämnar Stockholm. 
Det var en lite strulig morgon. Jag blev lite sen och var osäker på om jag skulle hinna med tåget jag tänkte ta, men tänkte chansa och hoppade på pendeltåget i Sundbyberg. De ropade strax efteråt ut i högtalarna att det skett en olycka längre fram och att vi skulle bli stående. Istället för att gå till tunnelbanan satt jag kvar eftersom jag nu skulle missa tåget oavsett. Någon minut senare säger de att tåget kommer att vända tillbaka mot Bålsta så det var bara att ta t-banan ändå. Väl framme på Centralen är det första jag hör att tåget jag skulle ha åkt med var inställt, pga samma olycka. Jaha, då hade det inte hjälpt om jag åkte in i tid ändå. Efter lite letande efter nånstans att köpa biljett så får jag till slut tag på en och sitter nu alltså på tåget och hoppas att jag kommer iväg. :) Hade jag vetat det här så hade jag kunnat sova en timme längre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0