Helg med tjejdag

I helgen var jag som sagt hemma i Ljusdal. Lördagen spenderades med ett gäng glada tjejer och det var en jätterolig dag. Vi startade vår dag klockan tolv när vi åkte mot Delsbo. Därifrån skulle vi cykla iväg på tre dressiner klockan ett. Vi var åtta tjejer som cyklade iväg med en massa packning. Det bar iväg med en väldig fart. Efter en stund stannade vi för en vätskekontroll för att sedan cykla vidare mot en fin liten badplats. Där dukade vi upp med en massa matsäck. Ostar, kex, chokladdoppade jordgubbar, melon, mango och vin. Efter en stund så började det regna och några tjejer började bygga upp en liten koja med ett träd. När de var klara hade det nästan slutat regna och det slutade med att vi satt kvar på filtarna ändå, eftersom åtta tjejer ändå inte fick plats i den lilla kojan! 
Efter omkring en timme var det dags att cykla tillbaka till Delsbo för att lämna tillbaka dressinerna. Av någon anledning gick tillbakaresan mycket snabbare, vi cyklade på som bara den! När vi såg stationen och hade kanske 20 minuter kvar innan de skulle lämnas tillbaka så bestämde vi oss för att stanna på en vätskekontroll, för att utnyttja tiden som vi betalat för. Där stog vi vid någons trädgård och drack vin. :)
När vi var tillbaka klockan fem så åkte vi mot Ljusdal där det var dags för kvällens fest. Vi dukade upp med goda pajer och annat smått och gott och hade en trevlig middag. Till efterrätt blev det maräng- och gräddtårta samt vit chokladkladdkaka (en favorit som jag brukar göra). På kvällen hade vi lite livemusik eftersom två av tjejerna spelar gitarr och sjunger och det var så mysigt. Kvällen avslutades redan vid tolv eftersom vi var ganska trötta efter dagens bravader. 
 
På söndagen var jag bara hemma och tog det lugnt. Jag och mamma tittade på dopet och sen satt vi ute och solade lite. Vi kan inte ha suttit i mer än en timme och ändå hann jag få färg. :) På kvällen åkte jag buss tillbaka till Stockholm och hade sällskap av en före detta kollega. 
 
I dag har jag varit på stan med Emma (från min klass). Vi gick och kikade i några affärer och fikade. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0