Sista tentan är över

I går kväll var det dags för den sista tentan den här terminen. Engelsk ordförståelse, den svåraste tentan. Eftersom tentan var så sent så gick jag, Emma och Camilla till TGI Friday´s och åt tidig middag först. Jag åt en väldigt god hamburgare. Sen åkte vi till skolan och klockan 18.00 var det tentadags! Det kändes sådär för mig. Det var många ord som jag inte kunde. 
Efteråt samlades några ur klassen på ängen på skolan och drack lite gott för att fira in sommarlovet. Sen åkte vi vidare till Söder och gick på Snaps för att fira vidare. Det blev inte en så sen kväll för mig vilket var skönt. De flesta hade dessutom redan avvikit när jag åkte. 
I dag har jag njutit av ledighet. Först med lite sovmorgon och sen har jag tittat på filmen Mig äger ingen. Jag har även varit till optikern för ett återbesök och vi har kommit fram till att jag antagligen borde använda terminalglasögon på jobbet (tillsammans med linserna). 
Eftersom jag är så nyfiken och inte orkar vänta på att betyget kommer ut så har jag googlat på orden i tentan i dag och försökt rätta min tenta. Jag tror att gränsen för att bli godkänd är 65 rätt. Jag har fått ihop 60 rätt och så är det några ord som jag är osäker på. Jag vet inte om de orden är tillräckligt många för att jag ska bli godkänd. Det kan vara så att jag precis blir underkänd. Det är bara att hålla tummarna. Det värsta är om det bara handlar om något poäng eftersom jag ändrade ett svar ganska sent, från rätt till fel svar. :( Det är ju även några andra ord där man har valt mellan två alternativ och valt fel. Usch, nu är det bara att vänta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0