Inte så bra

I dag har jag suttit hemma och pluggat inför tentan. Jag har lite svårt att verkligen fokusera och plugga hårt. Det är så många olika saker inför tentan och jag vet inte riktigt vad jag behöver plugga mest på och då blir det inte ordentligt av något känns det som. Det känns som om jag kan det mesta någorlunda men att jag inte är säker på särskilt många saker och då vet jag inte vad jag ska ta tag i. I morgon ska jag göra några gamla tentor och se vad jag klarar sämst och så fokuserar jag på det på torsdag. En av delarna i tentan tycker jag dock är lite svår att verkligen träna på eftersom man ska skriva lite längre svar. Det är inte bara rätt eller fel, svart eller vitt, utan det handlar om att argumentera och ge exempel. Den delen är därför svårast att plugga inför. Jag försöker att lära mig alla termer och så får jag skriva ihop något på tentan. Det känns som att jag har koll på de flesta termerna till den delen. Förhoppningsvis har jag inte missat något som kan dyka upp i tentan. 
 
I kväll har jag och Malena tränat på gymmet. Det gick ganska bra, men jag är inne i en period då jag inte riktigt utvecklas och blir bättre. Det står liksom stilla just nu känns det som. Dels tränar vi nog lite för lite och sen så kommer det ju perioder då utvecklingen stannar av lite. Det svåra är att behålla motivationen under såna perioder när man inte ser några förbättringar. Just nu är motivationen inte på topp. Det blir inte bättre av att jag har en period när jag inte kan låta bli sötsaker. Det var längesen jag var inne i en sån period och jag vet inte hur jag ska ta mig ur den! Jag kan bara inte hålla mig! Det är så otroligt onödigt när jag har jobbat i flera månader för att känna mig nöjd och nu bara förstöra det. :( 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0