En bra onsdag

Det har varit en ganska bra dag i dag. Förmiddagen spenderades med att leta artiklar vilket jag är ganska trött på. Förstår inte att det ska vara så svårt. Efter lite lunch åkte jag till skolan för det allra sista seminariet den här terminen, om man inte räknar uppsatspresentationen som ett seminarium. :) Det är så skönt att få avsluta en kurs, även om den inte är helt avslutad ännu. En uppgift och en tenta är kvar. När vi var på väg från skolan fick vi höra att betyget på vår andra tenta var ute. Alla skyndade sig att logga in för att titta och jag blev otroligt förvånad och glad när jag såg mitt betyg. Jag som har varit lite nervös för det här betyget och gått och funderat på om jag valde rätt del att göra på tentan, men det behöver jag inte längre fundera på för jag fick ett A! :) Tror inte att jag har blivit så glad över ett betyg nån gång faktiskt, för tidigare när jag har fått bra betyg så har jag ändå känt att det kan ha gått bra. 
När jag kom hem bytte jag direkt om till träningskläder för att gå ut och springa. Jag var inte så jättepeppad och kände att ett snabbt pass skulle vara bra i dag, så jag körde intervallträning. Först joggade jag i tio minuter och sen körde jag tio intervaller, 40x20 (springa snabbt i 40 sek, gå i 20 sek). Det var så jobbigt så jag orkade inte fler än tio. Innan jag gick från sjön gick jag och utforskade en backe som jag har funderat lite på var den leder. Den verkade gå till hyreshus så jag gick inte hela vägen, men backen kan bli bra för lite backträning som jag har tänkt köra nån gång. 
 
I kväll har jag suttit framför tv:n och även fortsatt att leta artiklar. När jag tror att jag har hittat de jag ska använda för en uppgift som vi ska göra, så börjar jag tveka och känna att de kanske inte är så bra eller tillräckligt mycket om samma ämne, så då letar jag vidare. Jag har ändrat ämne flera gånger och oftast hittar jag två bra artiklar men så har jag problem med den tredje. Jag vet inte om jag tänker för mycket och är alldeles för noggrann. Men nu har jag äntligen skrivit ut tre artiklar som jag ska använda, även om jag i stället känner mig osäker på om själva ämnet i sig är godkänt men jag kan inte se varför det inte skulle vara det egentligen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0