Gott gotti gott gott

I dag har jag varit på skolan nästan hela dan. Jag åkte dit på förmiddagen för att göra i ordning min powerpoint-presentation till den muntliga redovisningen av uppsatsen. Sen hämtade jag ut min tenta (den första vi hade den här terminen) så att jag kunde se hur det gick på de olika delarna. Totalt var jag sex poäng ifrån full pott (av 100) vilket kändes jättebra. Nu går jag bara och väntar på betyget på den andra tentan, vilket känns betydligt mer nervöst. 
I väntan på det första seminariet satte jag mig och åt lunch och efter en stund kom Emma och gjorde mig sällskap. På eftermiddagen hade jag två seminarier direkt efter varandra. Det var det sista seminariet i en av kurserna vilket var skönt. Det har varit den krångligaste kursen den här terminen. Det var dessutom min grupps tur att hålla i en diskussion i klassen, där vi hade förberett frågor. Det kändes bra och jag tog chansen att prata ganska mycket och ta lite initiativ, vilket kanske förvånade de andra eftersom jag har varit tyst under hela terminen. :) Men det blev lite lättare eftersom vi bara hann med att diskutera mina frågor för att de drog igång en sån lång diskussion i klassen. 
 
När jag kom hem lagade jag en enkel och snabb middag som blev väldigt god. Jag stekte några skivor fläskytterfilé. När de var klara tog jag ur dem ur stekpannan och hällde i matlagningsgrädde, en köttbuljongtärning, mango chutney (vet inte hur mycket men ett par skedar kanske) och salt. Den fick koka upp och stå och puttra en stund. Köttet och såsen serverade jag med ris. Det blev en riktigt god sås tyckte jag. Skönt med något så enkelt och gott. Såsen kan man nog antingen sila eller hälla upp som den är. Jag hoppade över att sila den. 
 
Nu är det semifinal i Eurovision song contest! Heja Sanna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0