Lediga dagar

I går, efter att jag hade varit och röstat, så åkte jag till Bromma Blocks för att kika lite i några affärer. Jag köpte ett par baslinnen, flip-flops och ett par träskor med klack. Skorna var jättefina tyckte jag och jag har velat ha skor i den stilen. Nu ska jag bara gå runt med dem hemma för att känna efter om jag kan behålla dem. Risken för onda fötter är väldigt stor när det är trä och jag har ju så lätt att få ont i fötterna ändå. 
I dag har jag haft en väldigt härlig dag. Jag tog en promenad efter kanalen som går förbi Sundbyberg. Av någon anledning har det inte blivit av att jag har gått där tidigare utan jag har ju bara gått runt sjöarna när jag har tagit promenader. Nu blir det ändring på det för det var mycket finare efter kanalen och mycket mindre fåglar. :) Jag hade tänkt gå en liten sväng och sen lägga mig någonstans i solen, men det var så skönt att promenera i finvädret och jag blev bara mer nyfiken på vad som fanns längre bort så jag bara fortsatte att gå. Till slut kom jag fram till Karlbergs slottspark. Jag hade sett det på kartan och tänkt att jag kanske kunde gå dit, men jag trodde att det var lite för långt. Man slutar aldrig förvånas över hur mycket kortare det är mellan olika stadsdelar än man tror. Dessutom insåg jag att jag var väldigt nära jobbet så nu blir det nog promenader hem från jobbet ibland i sommar. :) 
När jag hade gått runt och tittat lite i slottsparken så började jag gå tillbaka. Till slut la jag mig på ett ställe och solade, läste och gjorde en gammal tenta som jag hade skrivit ut och tagit med, för att träna inför nästa veckas tenta. Det känns verkligen som att jag behöver lite tur för att klara den, men jag ska göra mitt bästa för att lära mig så många ord som möjligt av de gamla tentorna i alla fall, eftersom vissa frågor ibland återkommer på flera tentor. 
Dagens promenad blev totalt ganska precis en mil. Härligt. :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Kristin

Åh va fint det ser ut!

2014-05-26 @ 21:40:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0