Ganska bra söndag

I dag har jag pluggat lite, med betoning på lite. Jag vet inte var tiden tog vägen! På eftermiddagen gick jag ut och sprang och jag hade bestämt mig för att hålla ett lugnt tempo och försöka jogga länge. Jag joggade i en timme och 8,5 km! Rekord i både tid och distans! Det kändes bra och jag hade nog klarat en mil också men jag valde att stanna efter en timme. Jag tänkte att det fick räcka med att klara ett mål (en timme). Milen tar jag en annan gång. Men jag trodde inte att det skulle gå så pass bra. Jag sprang ju faktiskt två km längre än mitt tidigare rekord. En mil har ju känts väldigt långt borta men joggar man lugnare så klarar man ju faktiskt mycket mer än man tror. 
När jag stannade så kände jag hur det värkte lite överallt så det känns ändå bra att jag stannade. Jag vill inte gå ut för hårt. Jag får ju ont i både vader, knän och rygg efter att jag sprungit.
 
Efter att jag duschat så skulle jag handla och fixa mat. Planen var kycklingpaj men jag tyckte att det skulle bli lite sent så jag gjorde en kycklingrätt som jag hittade recept på för ett tag sen men inte hunnit testa. Det var riktigt gott! Här hittar ni receptet. 
Efter maten testade jag att baka mitt favoritrecept på chokladmuffins (ur Sju sorters kakor) med kondenserad mjölk på toppen. Jag hade kvar sen förra bakningen och ville inte slänga det. Det blev väldigt gott. Muffinsarna fick en lite knäckig yta på toppen. När jag hade på det så snurrade jag liksom runt det lite med den översta smeten, men jag vet inte om det hade någon betydelse. Jag ville göra swirls men det gick inte. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0