Plugghelg

I dag har jag gjort det lite mysigt med ljus och kakor, nu när jag sitter här på lördagen och pluggar i halvmörkret eftersom det är så grått utomhus. Pluggandet går sådär för det är ju så lätt att komma på andra saker man vill göra. :) Jag har skrivit en del på min hemtenta i alla fall. I morse bestämde jag mig för vad jag ska skriva om. Jag har gått och funderat på det ett tag och till slut bestämde jag mig för att börja skriva. Risken är ju att jag sen inser att jag inte hittar några teorier som beskriver det problem på arbetsplatsen som jag skriver om, men det får jag ta då. :) Det känns ändå bra att komma igång. Det svåra är att jag ska skriva om en situation som jag har varit med om, men samtidigt ska jag vara objektiv och inte använda personliga pronomen. Det är inte helt lätt och jag har funderat på hur det ska gå till att inte använda ordet "jag", men i morse kom jag helt plötsligt på hur jag ska skriva. Det är däremot väldigt svårt att inte lägga några egna värderingar och åsikter i berättelsen. Man ska låta läsaren bilda sig en egen uppfattning, men det är ju jättesvårt att inte skriva vad man tycker, när man skriver om något man har starka åsikter om på sin arbetsplats. Jag skriver det som jag kommer på först och så får jag gå igenom och ta bort egna värderingar efteråt. 
Det positiva som jag såg i dag var att de har förlängt deadlinen. Det datum som tidigare var sista inlämningsdatum är nu det datum som man kan lämna in ett första utkast om man vill ha feedback. Sen har jag fram till december på mig att skriva klart. :) Men jag vill ändå bli så gott som klar tidigt så jag slipper ha flera kurser igång samtidigt. Däremot ska jag utnyttja möjligheten att få feedback eftersom jag inte vet exakt vad de är ute efter och hur höga kraven är. 
 
Jag tror att min mobil håller på att lägga av. Den hänger sig ibland och i dag har den startat om av sig själv två gånger. Den har varit seg ganska länge, men nu börjar det bli ännu värre! En morgon när alarmet ringde och jag skulle snooza så hände ingenting. Alarmet fortsatte att ringa men jag kunde inte få av det hur jag än tryckte. Till slut startade mobilen om, men jag vet inte om det var av sig själv eller om det var jag som startade om den. :) Jag hade tänkt klara mig med den här mobilen tills jag pluggat klart, men vi får väl se hur det går. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0