Veckan som gått

Det har blivit dåligt med bloggande i veckan, mest för att det inte har hänt så mycket. Det var, som du kanske såg, jobb i måndags. Resten av veckan har jag pluggat, först suttit och läst och läst och jag hann läsa två hela böcker och den sista fick jag bara skumma igenom. Sen var det dags att skriva och jag är mer eller mindre klar tror jag. I dag satt jag till precis klockan åtta när Idol började. :) Jag har skrivit det jag vill skriva, men har inte läst igenom hela texten så jag får väl se om den är tillräckligt bra när jag läser igenom den. :) 
Annars har jag tränat på gymmet tisdag och torsdag och tagit en joggingtur i dag. Jag kände mig snabb och lätt i dag, men det visade sig att jag höll samma (långsamma) tempo som vanligt. Tänk att jag inte ska kunna få upp något tempo. Lite tråkigt när det känns så bra och så blir det inte bättre än det brukar. Men men, huvudsaken är ju att jag kommer ut och springer och håller i löpningen. 
Ja, vad har hänt mer den här veckan? Jag har börjat med årets julkortstillverkning. Jo, just det! Jag fick tillbaka feedback på mitt utkast på hemtentan och fick väldigt bra kritik och läraren tyckte att jag skulle vara nöjd med min uppsats. Kul! Så nu behöver jag inte lägga ner så mycket mer tid på den, men ska ändå se om jag kan förbättra den lite. Visserligen får vi bara godkänd eller underkänd i den kursen så jag behöver inte kämpa för att få ett bra betyg. Det känns väldigt skönt att jag nu kan lägga mer tid på den andra kursen i stället. Nästa vecka börjar ju en till kurs också så nu blir det till att jobba dubbelt resten av terminen. 
I morgon ska jag jobba och det ser jag faktiskt fram emot. Det är så extremt sällan vi får möjlighet att jobba helg nu för tiden och det är så skönt att sitta i lugn och ro, bara några stycken som jobbar och ingen pratar i telefon. Att kunna fokusera på en sak och bara jobba med mejlen och slippa bli avbruten av en telefon som ringer hela tiden. 
 
Nu är det klart vilka som är med i Idol-finalen och jag är så glad att det är helt rätt personer (enligt mig) som gick vidare. Det är de två som jag har trott och hoppats på hela tiden! Tyvärr missar jag finalen, visserligen av en rolig anledning, nämligen julfest med jobbet. Undrar hur jag ska lyckas undvika att se vem som vann innan jag kan titta på den, vilket antagligen blir på lördag kväll. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0