Ändrade planer

I dag skulle jag först åka till skolan för att hämta ut en bok på bibliteket. Sen skulle jag hem och plugga och ta en joggingtur någon gång under dagen. Dessutom tänkte jag hinna med att baka kakor som jag tänkte ta med till jobbet. 
Strax efter att jag hade klivit upp och börjat göra mig i ordning fick jag ett sms från jobbet. De var i akut behov av folk så jag bestämde jag mig för att jobba trots att jag skulle behöva komma igång med hemtentan. Däremot var jag tvungen att hämta ut boken eftersom den var undanlagd till mig och jag inte hade hunnit hämta ut den i tid om jag inte hade åkt dit i dag. Därför åkte jag till skolan innan jag åkte till jobbet. När jag ändå skulle dit kollade jag, utan någon större förhoppning, om någon av mina böcker hade blivit såld och det var faktiskt en som var såld! Det gick snabbt! Så då fick jag hämta ut lite pengar också. :) 
På jobbet var det ganska mycket att göra eftersom många var borta så dagen har gått undan. När jag kom hem ställde jag mig och bakade kakorna före middagen. Jag gjorde dessa kakor och de blev goda men jag blev ändå lite besviken. Jag trodde de skulle vara ännu godare. Jag tyckte att det mest var den vita chokladen som gjorde den god, själva chokladkakan var inte så speciell. Synd, för hennes kakor som jag testat innan har varit jättegoda. 
Nu är det final i Hela Sverige bakar. Jag vet inte vem jag tycker ska vinna riktigt, jag har ingen särskilt favorit bland de tre finalisterna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0