Dubai

Nu sitter jag och väntar på att få boarda planet från Dubai till Hong Kong. Jag har varit här i drygt fyra timmar och om en timme lyfter vi. Tyvärr fungerar inte flygplatsens wi-fi så jag får publicera det här inlägget när jag har internet. 
Första etappen har gått bra. På Arlanda gick allt väldigt snabbt trots att jag var där drygt 2,5 timme innan vi skulle lyfta. Först var det kö till incheckningen, sen gick jag i Taxfree-butiken och så åt jag lunch. Direkt efter maten gick jag till gaten där de började boarda nästan direkt, trots att det var en bra stund kvar. Emirates verkar vara väldigt tidig med allt. 
När jag satt och åt lunch satt det ett äldre par vid bordet närmast mig. Helt plötsligt ropar damen på hjälp för att hennes man inte mår bra. Jag ser att andra springer dit så jag känner att det är lika bra att hålla sig undan. Mannen svimmar av en kort stund och som tur är har ett par män hunnit dit så de kan ta emot honom, då han sitter på en barstol. Det är lite läskigt när sånt händer och man önskar att man kan hjälpa till. 

Emirates är för övrigt ett bra flygbolag med en lite lyxig känsla. På första flygningen tittade jag på två filmer, Återträffen och 22 jump street. Maten var god men tyvärr gled lådan med förrätt ner från mitt bord på golvet. :/ När jag senare bad en flygvärdinna om papper för att torka upp det frågade hon om det hade hamnat på mina saker. När jag sa nej så sa hon skämtsamt "I don't know anything". :) Så vi lät det vara kvar där... 

Dubais flygplats är den största och lyxigaste flygplatsen som jag har varit på, med den största taxfreebutiken jag sett. Vi fick åka buss från flygplanet och det tog säkert en kvart innan vi var framme! Det kändes som om vi körde runt i en liten stad nästan. Från ankommande terminalen fick jag åka tåg till den terminal där min gate var, bara nån minut men ändå! Trist bara att inte internet fungerade.

.…………
Detta skriver jag att jag kommit fram. Andra flygningen gick bra och vi kom fram 20 minuter tidigare än vi skulle. Jag sov i omgångar på flyget och fick nån timmes sammanhängande sömn. Väl framme var bagaget från vårt flyg lite försenat så vi fick vänta länge... Sen tog jag tåget mot stan. Från att vi landade till att jag satt på tåget tog det ca 1 tim och 45 min så det var lite drygt. Vid en tågstation mötte jag Emma och vi tog oddsen till henne. Vi har bara tagit det lugnt och suttit och pratat. Vi gick ut för att köpa mat och vi gjorde det enkelt för oss och gick på McDonalds! :) 
Det är väldigt annorlunda här och det ska bli spännande att se mer av stan. Nu ska vi snart sova. Det känns att man har varit uppe i nästan 1,5 dygn med bara en kort sovstund, eller några stunder rättare sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0