Första dagen

I dag har vi åkt ett gammalt tåg upp på ett berg, Victoria peak, där man har utsikt över hela stan. Det var väldigt brant upp, ibland var det nog mer än 45 graders vinkel! Väl uppe på berget var det häftigt att se stan uppifrån, med alla skyskrapor. Vi åt lunch där uppe, pumpasoppa för min del. 
När vi hade kommit ner igen gick vi runt och kikade lite. Vi gick till ett ställe där det är demonstrationer men det var väldigt lugnt just då. Vi fotograferade lite och kollade runt. Efter en stund kom det folk springande mot vårat håll så då gick vi därifrån. Senare på eftermiddagen, när vi kommit hem och såg nyheterna, hade det blivit större folksamlingar eftersom demonstrationerna trappades upp till kvällen. Tydligen ska de ockupera nån byggnad (typ regeringskansliet?) i natt om inte ledaren avgår. Ni kan dock vara lugna, vi skulle inte gå i närheten om det inte var lugnt. :) 
Vi fortsatte iaf sen att gå runt i de finare kvarteren där alla lyxbutiker ligger. Sen åkte vi hem och vilade innan vi gick till ett shoppingcenter och åt middag och kollade i några affärer. Vi åt koreansk mat, ris med kyckling och jag lyckades få i mig maten med pinnar. :) Tyvärr blev jag dålig i magen precis när jag hade ätit så vi stannade inte ute så länge. Magen hamnar väl i obalans med ny mat och så. Dessutom måste jag dricka mer vatten. Det är väldigt varmt här, idag har det varit omkring 30 grader med en luftfuktighet på 95%. Ungefär som att kliva ut i en bastu. :) 








Har ni någonsin sett så mycket folk i en elektronikbutik (om det inte är rea)? Det här är en Apple-butik och folk är där och umgås, kollar Facebook på datorerna i affären osv. :) Precis utanför gallerian står en man som säljer iPhones ur en resväska! Han tillhör nog inte butiken. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0