Stadsbesök

I dag har jag och Malena varit inne i stan och kikat i affärer. Jag köpte två tröjor, en bh, svettband och en ryggsäck. Jag kände att jag ville köpa en ryggsäck som är bra att ha om man ska vara ute och vandra typ, i lämplig storlek och med några olika fack. Inte för att jag ska vandra nånting snart men jag ville ha en bra väska som handbagage och tänkte att det var lika bra att köpa en sån så har jag i framtiden när jag behöver en bra ryggsäck. Bh:n blev en dyrare historia än jag hade planerat men i dag bestämde jag mig för att sluta snåla och köpa billiga såna, eftersom man har dem nästan varje dag (även om man har några att variera mellan). Jag fick hjälp på Åhléns att hitta en som satt väldigt bra så jag slog till och köpte den trots priset. Jag kom till insikt i dag att det är himla dumt att köpa billigt för att man ska ha till vardags och kosta på mer på lite finare underkläder (eller andra saker), när det faktiskt är vardagsplaggen man använder mest och det därför är viktigast att de sitter bra och som man får mest valuta för pengarna av. Konstigt hur man tänker egentligen. De där dyrare kläderna som man sparar till "speciella tillfällen" ligger ju mest och samlar damm i byrålådan...
 
I alla fall, när vi hade gått på stan gick vi genom Gamla stan och stannade för en fika, blåbärspaj blev det. Sen mötte jag (Hong Kong-)Emmas sambo vid Slussen för att hämta en kamera som jag ska ta med till henne. Efter det gick jag och Malena på Fotografiska. Vårt sista besök som medlem för jag har bestämt mig för att inte betala för ett år till. Det var trevligt. Det var ingen utställning jag fastnade jätttemycket för men de var okej. Det var roligt att se Höstsalongen, där många olika amatörfotografer ställer ut. Det var ju dit jag funderade på att skicka in bilder för att försöka få vara med. Nu fick jag se vilken typ av bilder (väldigt olika i och för sig) som de har valt ut så man kanske kan skicka in några bilder om det blir en ny utställning nästa år. 
 
Efter Fotografiska åkte jag till Emma och Jocke. Jocke var inte hemma i kväll så jag och Emma beställde pizza, nattade barn och satt och pratade en massa. En mycket trevlig dag och kväll. Nu ska jag sova för i morgon är det fullt upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0